Læreruddannelse til Kalundborg
Fysiske forbedringer af folkeskolen, herunder faglokaler
To-lærer system til klasser der hvor det giver fagligt og økonomisk mest mening
Faglærere, modernisering og fællesskab for alle elever
Vores folkeskoler, et fast fundament under vores samfund, er pressede. Både på økonomien og af forældres fravalg. I dag går mere end 1/3 af alle elever på andre skoler end folkeskoler. Som lærer gennem mange år, mener jeg at folkeskolen er bedre end sit rygte, og jeg ser hver dag succeshistorier. Men jeg må også nøgternt konstatere, at andre ikke ser det sådan.
Vi kan ikke, uanset politisk farve, stiltiende se på det stigende fravalg af folkeskolen. At folkeskolen nationalt set er en politisk kampplads, betyder ikke, at det skal være sådan i Kalundborg kommune. Vores folkeskoler skal være folkets skole, for de børn vi har. Det er vigtigt for mig, at alle børn får den bedst mulige uddannelse og at lærerne får de bedste muligheder for at sikre gode rammer. Det er desværre ikke altid tilfældet i kommunen.
For mange elever i Kalundborg kommune har skolevægring. For mange elever består ikke dansk og matematik. På trods af at lærerne gør deres yderste, så er rammen om at alle lykkes med folkeskolen, ikke på plads.
Vi har mange små skoler, hvor det kan være svært at have faglært personale nok til alle fag. Politisk skal vi drøfte hvordan vi får sikret og styrket den faglige kvalitet i skolen, så vi kan nå alle vores elever.
Jeg vil arbejde for, at vi kan have to-lærere, der fagligt kan understøtte eleverne i alle klasser. Det vil give et løft både fagligt og trivselsmæssigt. Den investering er vigtig for vores fælles fremtid.
Jeg vil arbejde for, at alle kommer på lejrskole, mindst en eller to gange i deres skoletid.
Jeg vil arbejde for, at der er plads til de børn vi har, og samtidig mulighed for at skabe fællesskaber. Elever der har brug for hjælp og støtte fx ADHD, ordblindhed, eller talblindhed kan have det svært i livet, skal have den hjælp de har brug for. En del af den hjælp er også at hjælpe med til, at fællesskabet fungerer for alle.